Kaarsjes als symbool van Herdenking en Vrede.

Dodewaard, 29 April 2020

Beste buurtbewoners,

Door het Coronavirus zijn alle Oranje- en Herdenkingsactiviteiten uitgesteld. Dit jaar geen bogenbouwfeesten, optocht, ontbijt onder de boog en herdenkingen enz. Jammer… maar gezondheid voor ons allen vinden we het belangrijkste.

Om toch enige aandacht aan de meest belangrijke Nationale Herdenkings- en Oranjefeestdagen te geven, stellen het 4 mei Comité en de Oranjevereniging voor om met alle Dodewaardse inwoners op maandag 4 en dinsdag 5 Mei tussen 20.00 en 22.00 uur een tweetal glazen potten met een kaarsje (een beetje verzwaard met zand om omvallen te voorkomen) voor hun huis achter de trottoirband te plaatsen, of op een andere zichtbare plaats als er geen trottoir is.  Een symbool op 4 mei van Herdenking en op 5 mei een symbool van Vrede. Natuurlijk staan er auto’s geparkeerd, maar er is altijd wel een plaatsje vinden. Het geheel geeft een fraaie slinger met lichtjes zodat iedereen in ons dorp wordt herinnerd aan deze twee belangrijke Nationale Dagen.

We doen allemaal mee, u toch ook!!

Groeten van:

4 mei Comité Dodewaard