Berichtgeving Bogenbouw 2020

Dodewaard, 23 april 2020

Geachte Bogenbouwers,

Op 10 april schreven wij, dat we na 28 april duidelijkheid zouden geven over de herstart van het bogenfeest.

Inmiddels zijn wij ingehaald door de berichtgeving van onze regering op dd. 21 april jl.

Deze berichtgeving heeft ons doen besluiten om hierover eerder in overleg te treden met o.a. de Gemeente Neder Betuwe en binnen het bestuur hierover van gedachten te wisselen. Zoals op 21 april bekend werd gemaakt zijn alle vergunning plichtige evenementen tot 1 september verboden en zal de 1.5 meter economie blijven bestaan.

Op basis hiervan heeft het bestuur van de Oranje Vereniging besloten om alle activiteiten die wij zouden organiseren rond de bogenbouw in zijn geheel uit te stellen tot april 2021. Mogelijk levert dit besluit problemen op voor wijken in het kader van opslag van de reeds gebouwde objecten en bouwmaterialen. Wanneer dit zo is vragen wij u ons hierover per mail te informeren via het secretariaat. Wij zullen dan, samen met andere wijken en de Gemeente Neder Betuwe, kijken naar mogelijke oplossingen.

Het bestuur vindt het bijzonder jammer dat we dit besluit moeten nemen maar gezien de crisis waar we in ons land mee geconfronteerd zijn staan we volledig achter dit besluit.

Rest ons u te bedanken voor uw geduld en u een goede en vooral gezonde zomer toe te wensen! We zien elkaar graag in 2021 terug om er een prachtig bogenjaar van te maken en zullen tijdig de nieuwe planning aan u doorgeven.

Bestuur Oranjevereniging Dodewaard.